• Płatności PayPal
  • Karta kredytowa
  • Przelewy24

Terminy i warunki

FloraPrima GmbH
Didderser Straße 32
38176 Wendeburg
Niemcy

Numer telefonu:: +48 91 881 38 00

Jesteśmy dostępni stacjonarnie w godzinach:
Od Poniedziałku do Piątku od 10:00 do 16:00


info@floraprima.pl

www.floraprima.pl

Handelsregister Braunschweig: HRB 101207
NIP: 5263136165

Dyrektorzy Zarządzający:
Christof Heidemeyer
Derek Regan


Spis treści

§ 1 Zakres stosowania

§ 2 Zawarcie umowy

§ 3 Procedura składania zamówienia

§ 4 Zapis tekstu Umowy

§ 5 Odpowiedzialność prawna za wady, usługi i gwarancje

§ 6 Ceny i rodzaje dostawy

§ 7 Dostawa towaru

§ 8 Ochrona małoletnich

§ 9 Zmiany postanowień

§ 10 Odstąpienie od Umowy

§ 11 Zwroty towaru

§ 12 Obowiązek zapłaty z góry / Warunki płatności / Konsekwencje niewywiązania się ze zobowiązań / Ocena kredytowa / Zastrzeżenie tytułu własności / Zakaz kompensaty

§ 13 Miejsce jurysdykcji i prawo właściwe

§ 14 Odpowiedzialność

§ 15 Skargi/rozwiązywanie sporów


§1 Zakres stosowania

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe obowiązują w zakresie składania ofert zamówienia.


§2 Zawarcie umowy

Towary przedstawione na niniejszej stronie internetowej nie stanowią oferty zawarcia umowy, lecz są jedynie propozycją do złożenia oferty na wskazanych warunkach.

Zamawiając produkty z niniejszej strony składacie Państwo prawnie wiążącą ofertę, która może zostać przez nas zaakceptowana w ciągu 48 godzin (dotyczy polecenia zapłaty, opłat dokonywanych kartą kredytową, płatności PayPal, przelewem lub na podstawie faktury elektronicznej).

Dzięki płatności PayPal i przelewom natychmiastowym umowa jest zawierana od razu po złożeniu zamówienia. W przypadku polecenia zapłaty, płatności kartą kredytową oraz płatności na rachunek bankowy, umowa zawierana jest, w zależności od wybranego sposobu płatności, w terminie dwóch dni, o których mowa powyżej, w drodze polecenia zapłaty, polecenia płatności kartą kredytową lub elektronicznego przesyłania faktur.

Natychmiast po otrzymaniu przez nas zamówienia otrzymacie Państwo potwierdzenie w formie tekstowej. Nie stanowi ono przyjęcia przez nas Państwa oferty umownej i służy wyłącznie celom informacyjnym.

Umowa zawierana jest w następujących językach: Język niemiecki, język angielski


§3 Procedura składania zamówienia

 

1) Na stronie sklepu internetowego

 

Zamówienie dokonywane jest na stronie sklepu, według poniższej procedury:

1) Dodaj artykuł do koszyka

2) Wprowadź dane adresowe zamawiającego i odbiorcy.

3) Wybierz metodę wysyłki i termin dostawy.

4) Wybierz metodę płatności

5) Sprawdzić podane dane

6) Na końcu kliknij na przycisk zamówienia.

 

 

2) Drogą telefoniczną

 

Zamówienia można również składać telefonicznie pod numerem +48 91 881 38 00. Do realizacji potrzebujemy danych przedstawionych powyżej.

Jesteśmy także dostępni stacjonarnie w godzinach:

Od Poniedziałku do Piątku od 10:00 do 16:00

...a często wcześniej a nawet dłużej!

 


§4 Zapis tekstu umowy/h1>

Prosimy mieć na uwadze, że tekst umowy nie jest przez nas przechowywany. Istnieje jednak możliwość wydrukowania go bezpośrednio za pomocą funkcji drukowania w przeglądarce internetowej lub zapisania na Państwa urządzeniu (odpowiednia opcja w menu po kliknięciu prawym przyciskiem myszy).


§5 Odpowiedzialność prawna za wady, usługi i gwarancje

 

Odpowiedzialność prawna za wady produktów regulują odrębne przepisy i obowiązuje w stosunku do wszystkich artykułów.

Oprócz ustawowej odpowiedzialności za wady produktów gwarantujemy ich dostawę jako świeże, wysokiej jakości, dostarczane w określonym przez Państwa terminie. W przypadku dostawy 'Standard' istnieje ryzyko opóźnienia dostarczenia towaru (1-2 dni robocze), ponoszone przez Zamawiającego.

 

Chętnie przyjmiemy również zamówienia złożone drogą telefoniczną. Prosimy jednak pamiętać, że firma FloraPrima GmbH nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane błędami w pisowni. Aby ich uniknąć, prosimy o dokładne zapoznanie się z treścią e-maila potwierdzającego, który zostanie automatycznie wysłany w ciągu ok. 20 minut po złożeniu zamówienia. W przypadku pojawienia się ewentualnych błędów, prosimy o niezwłoczne powiadomienie nas telefonicznie lub e-mailem.

 

Nasza kwiaciarnia korzysta wyłącznie ze świeżych, najwyższej klasy produktów. Gwarantujemy zachowanie możliwie najbardziej zbliżonej formy bukietów w stosunku do zdjęć na stronie.

 

7-dniowa gwarancja świeżości

 

Udzielamy 7-dniowej gwarancji świeżości naszych bukietów oraz 4-dniowej na bukiety w kategoriach "Kwiaty na dziś" i dla dostaw międzynarodowych. W przypadku Państwa niezadowolenia natychmiast wyślemy kolejną dostawę zastępczą. W takim przypadku prosimy o natychmiastowy kontakt telefoniczny pod numerem +48 91 881 38 00 lub mailowy na adres info@floraprima.pl Zawsze postaramy się znaleźć dla Państwa możliwe najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie.

 

Będziemy szczęśliwi, jeśli zaakceptujecie Państwo naszą ofertę gratyfikacji - prosimy pamiętać, że rezygnacja z umowy wiąże się z poniesieniem niepotrzebnych kosztów.

 

Prosimy mieć na uwadze, że gwarancja świeżości obowiązuje wyłącznie w przypadku zastania odbiorcy przez dostawcę w dniu dostawy.

 

Kwiaty za granicę

 

Chętnie dostarczymy dla Państwa kwiaty również do 120 krajów na całym świecie. Nasi lokalni partnerzy z przyjemnością zrealizują zamówienia specjalnie na Państwa życzenie. Należy pamiętać, że w zależności od lokalnych uwarunkowań kulturowych bukiety mogą nieco różnić się od tych, prezentowanych na naszej stronie.


§6. Ceny i rodzaje dostawy

1) Ceny

Ceny na naszej stronie internetowej zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Koszty wysyłki nie są wliczone.

2) Warunki dostawy "Kwiaty jeszcze dzisiaj" i " Kwiaty na cały świat"

Dla dostaw z kategorii "Kwiaty jeszcze dzisiaj", oprócz ceny bukietu, pobierana będzie opłata za dostawę w wysokości 49,99 Zł zaś dla kategorii "Kwiaty na cały świat" od 49,99 Zł do 119,99 Zł. Prosimy pamiętać, że wysyłka bukietu za granicę może być wykonana wyłącznie dla zamówień w ramach tej kategorii. Należy mieć na uwadze, że w zależności od lokalnych uwarunkowań kulturowych bukiety mogą nieco różnić się od tych, prezentowanych na naszej stronie. W nielicznych przypadkach, gdy dane kwiaty dostępne na zdjęciu będą lokalnie niedostępne, nasi partnerzy dostarczą kwiaty wyższej wartości i jakości. W przypadku opisanej wyżej niedostępności, poinformujemy Państwa o tym fakcie i damy możliwość zmiany bukietu na inny lub, jeśli wyrazicie Państwo takie życzenie, anulowania zamówienia.

Dostawy bukietów z tych kategorii realizowane są przez lokalne kwiaciarnie partnerskie. Odbywają się w standardowych godzinach roboczych. Dostawa w niedziele i święta jest z reguły niemożliwa. Mimo to na Państwa życzenie postaramy się zrealizować zamówienia także w weekend. W takim przypadku prosimy o bezpośredni kontakt telefoniczny pod numerem +48 91 881 38 00 lub mailowy na adres info@floraprima.pl. Prosimy pamiętać, dla niektórych krajów wymagane jest złożenie zamówienia na 2-3 dni przed żądaną datą dostawy.

3. Pozostałe warunki dostawy

Zamawiający ponosi koszt towaru łącznie z kosztem przesyłki, jeśli dostawa nie może zostać zrealizowana z powodu błędnych danych adresowych, braku nazwy odbiorcy na drzwiach lub skrzynce na listy albo odmowy przyjęcia przesyłki przez odbiorcę. Straty jakościowe wynikające z opóźnionego odbioru od sąsiadów lub magazynów są również zaliczane jako ryzyko Zamawiającego. Również w takim przypadku należy zapłacić pełną cenę towaru powiększoną o koszty wysyłki.

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe są powiązane z regulaminem świadczenia usług współpracujących z nami dostawców.

W każdym przypadku dostarczamy przesyłkę na czas. Ponieważ kwiaty są świeżymi produktami, każda przesyłka jest przekazywana do kuriera na jeden dzień roboczy przed żądanym terminem dostawy. Opcje dostawy łącznie z ich ceną są przedstawiane Zamawiającemu podczas składania zamówienia.

Dostawa "Standard" – 39,99

Dostawa "Standard" odbywa się od środy do piątku w orientacyjnych godzinach 08:00-19:00 za pośrednictwem naszej firmy kurierskiej. Należy jednak pamiętać, że w przypadku standardowej dostawy 95% paczek dociera do odbiorcy w pożądanym terminie. W wyjątkowych przypadkach (2-5%) dostawa może zostać opóźniona o 1 do 2 dni roboczych. Niestety, nie mamy na to żadnego wpływu.

Dostawa "Standard" do Niemiec - 39,99

Dostawa "Standard" odbywa się od poniedziałku do soboty w orientacyjnych godzinach 08:00-19:00 za pośrednictwem naszej firmy kurierskiej. Należy jednak pamiętać, że w przypadku standardowej dostawy 95% paczek dociera do odbiorcy w pożądanym terminie. W wyjątkowych przypadkach (2-5%) dostawa może zostać opóźniona o 1 do 2 dni roboczych. Niestety, nie mamy na to żadnego wpływu.

Dostawa 'Standard' w Austrii, Danii, Belgii, Francji, Luxemburgu, Holandii i Czechach - 59,99

Dostawa odbywa się od środy do piątku (od ok. 8 do ok. 19) z naszą firmą kurierską.

Prawdopodobieństwo dostawy w określonym terminie wynosi ok. 95%. W pozostałych przypadkach dostawa może zostać opóźniona o jeden dzień roboczy. Jeśli pod wskaznym adresem nie ma odbiorcy, kierowca spróbuje przekazać zamówienie sąsiadom.

Uwaga w przypadku Francji: dostawa na wyspy (np. Korsyka) i do francuskich terytoriów zamorskich nie jest możliwa.

Dostawa kwiatów: Polska, Niemcy i Austria - 49,99 Zł

Dostawa do wszystkich pozostałych krajów: : 59,99 Zł (Wyspy Hiszpańskie 119,99 Zł )

Kwiaty do USA i Kanady: 59,99 Zł , Sobota 149,99 Zł

Wysyłka karty podarunkowej: 9,99 Zł

Dostawa odbywa się od poniedziałku do piątku (od ok. godz. 8 do ok. godz. 19) i w sobotę (od ok. godz. 8 do ok. godz. 16) z naszą firmą kurierską. Dostawa może wynosić do 3 dni roboczych.


§7 Dostawa towarów

1) Ogólne warunki

FloraPrima GmbH przekaże zamówienie na adres odbiorcy wskazany przez klienta, o ile nie uzgodniono inaczej. Klient jest odpowiedzialny za podanie pełnych i prawidłowych danych adresowych.

Prosimy o uważne przeczytanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia. O wszelkich zmianach prosimy niezwłocznie informować nas pocztą elektroniczną na adres info@floraprima.de lub telefonicznie pod numerem +48 91 881 38 00. Zawsze staramy się w miarę możliwości uwzględniać Państwa prośby o wprowadzenie zmian w zamówieniach. Jednak gdy jest ono już w trakcie przygotowania do wysyłki wprowadzenie zmian nie jest możliwe. Może tak się stać nawet, gdy od momentu złożenia zamówienie nie minęło dużo czasu. Dziękuję za wyrozumiałość.

Do prawidłowej realizacji zamówienia wymagane jest podanie danych adresowych. Jeżeli dostawa ma być dokonana pod inne adresy (np. statek, terminal, dworzec kolejowy, zagraniczna baza wojskowa, zakład poprawczy itp.) prosimy o uprzedni kontakt.

Do prawidłowej realizacji zamówienia wymagane jest podanie danych adresowych. Jeżeli dostawa ma być dokonana pod inne adresy (np. statek, terminal, dworzec kolejowy, zagraniczna baza wojskowa, zakład poprawczy itp.) prosimy o uprzedni kontakt.

Dostawa na wyspy trwa z reguły o jeden dzień dłużej.

Uwaga: W terminach takich jak Walentynki, Dzień Matki i Boże Narodzenie, w związku z dużą ilością zamówień, musimy przekazać zamówiony toraw do naszego działu logistyki na 2 do 3 dni przed planowaną datą dostawy. Ewentualne zmiany w zamówieniach uwzględniamy najpóźniej na 5 dni roboczych przed żądaną datą dostawy. Ponadto, zamówienie w tych terminach może być dostarczone o jeden dzień wcześniej niż żądana data dostawy.

Realizujemy zamówienia na terenie Polski pod każdy prawidłowy adres.

Należy pamiętać, że niektóre szpitale nie przyjmują paczek w soboty. W przypadku takich obiektów kierowca nie jest uprawniony do dostarczenia przesyłki bezpośrednio do odbiorcy. To samo dotyczy dostaw do firm i hoteli.

2. Terminy i warunki dostaw

Dostawa "Standard" - 39,99 Zł

Dostawa "Standard" odbywa się od środy do piątku w orientacyjnych godzinach 08:00-19:00 za pośrednictwem naszej firmy kurierskiej. Ponieważ kwiaty są świeżymi produktami, każda przesyłka jest dostarczana do firmy kurierskiej na jeden dzień roboczy przed żądaną datą dostawy. Dla doręczenia nie ma zatem znaczenia, czy złożycie Państwo zamówienie z większym wyprzedzeniem niż jeden dzień. Należy jednak pamiętać, że w przypadku dostawy "Standard" 95% paczek dociera do odbiorcy w pożądanym terminie. W wyjątkowych przypadkach dostawa może zostać opóźniona o 1 do 2 dni roboczych. Niestety, nie mamy na to żadnego wpływu.

Jeśli odbiorca nie jest w domu w momencie dostawy, firma FloraPrima GmbH zastrzega sobie prawo do pozostawienia przesyłki u sąsiada. Jeśli nie będzie takiej możliwości, przesyłka zostanie pozostawiona na poczcie w oczekiwaniu na odbiór. Maksymalny czas składowania wynosi 7 dni. Dostawa nie jest ponawiana w przypadku dostawy "Standard"

Dostawa o określonej porze dnia lub o określonej godzinie jest niemożliwa!

Dostawa "Standard" do Niemiec - 39,99

Dostawa "Standard" odbywa się od poniedziałku do soboty w orientacyjnych godzinach 08:00-19:00 za pośrednictwem naszej firmy kurierskiej. Ponieważ kwiaty są świeżymi produktami, każda przesyłka jest dostarczana do firmy kurierskiej na jeden dzień roboczy przed żądaną datą dostawy. Dla doręczenia nie ma zatem znaczenia, czy złożycie Państwo zamówienie z większym wyprzedzeniem niż jeden dzień. Należy jednak pamiętać, że w przypadku dostawy "Standard" 95% paczek dociera do odbiorcy w pożądanym terminie. W wyjątkowych przypadkach dostawa może zostać opóźniona o 1 do 2 dni roboczych. Niestety, nie mamy na to żadnego wpływu.

Jeśli odbiorca nie jest w domu w momencie dostawy, firma FloraPrima GmbH zastrzega sobie prawo do pozostawienia przesyłki u sąsiada. Jeśli nie będzie takiej możliwości, przesyłka zostanie pozostawiona na poczcie w oczekiwaniu na odbiór. Maksymalny czas składowania wynosi 7 dni. Dostawa nie jest ponawiana w przypadku dostawy "Standard"

Dostawa o określonej porze dnia lub o określonej godzinie jest niemożliwa!

Dostawa 'Standard' w Austrii, Danii, Belgii, Francji, Luxemburgu, Holandii i Czechach - 59,99

Dostawa odbywa się od środy do piątku (od ok. 8 do ok. 19) z naszą firmą kurierską.

Prawdopodobieństwo dostawy w określonym terminie wynosi ok. 95%. W pozostałych przypadkach dostawa może zostać opóźniona o jeden dzień roboczy. Jeśli pod wskaznym adresem nie ma odbiorcy, kierowca spróbuje przekazać zamówienie sąsiadom.

Uwaga w przypadku Francji: dostawa na wyspy (np. Korsyka) i do francuskich terytoriów zamorskich nie jest możliwa.

Wysyłka karty podarunkowej: 9,99 Zł

Dostawa odbywa się od poniedziałku do piątku (od ok. godz. 8 do ok. godz. 19) i w sobotę (od ok. godz. 8 do ok. godz. 16) z naszą firmą kurierską. Dostawa może wynosić do 3 dni roboczych.

Kwiaty jeszcze dzisiaj (Last Minute) i Kwiaty na cały świat

Dostawy bukietów z tych kategorii realizowane są przez lokalne kwiaciarnie partnerskie. Odbywają się w standardowych godzinach roboczych. Dostawa w niedziele i święta jest z reguły niemożliwa. Prosimy o bezpośredni kontakt telefoniczny pod numerem +48 91 881 38 00 lub mailowy na adres info@floraprima.pl.

Prosimy pamiętać, że wymagane jest zamówienie co najmniej na jeden dzień roboczy przed żądaną datą dostawy do spoza Europy. Dostawy do Azji i Australii mogą trwać do 2 dni roboczych. Dostawa do USA nie jest możliwa w niedziele.

Przy zamówieniach zagranicznych zawsze prosimy podawać nam numer telefonu odbiorcy. Przed dostawą lokalni dostawcy zadzwonią do odbiorcy w celu uzgodnienia dokładnej daty i potwierdzenia adresu dostawy.

3. Tabela terminów dostaw

Dostawa na pojutrze:

Dzień zamówienia do godz. Przewidywana dostawa
Poniedziałek 12:00 Uhr Środa
Wtorek 12:00 Uhr Czwartek
Środa 12:00 Uhr Piątek
Czwartek Środa
Piątek Środa
Sobota Środa
Niedziela   Środa

Kwiaty jeszcze dzisiaj (Last Minute) i Kwiaty na cały świat:

Dzień zamówienia do godz. Przewidywana dostawa
Poniedziałek 15:00 Uhr Poniedziałek
Wtorek 15:00 Uhr Wtorek
Środa 15:00 Uhr Środa
Czwartek 15:00 Uhr Czwartek
Piątek 15:00 Uhr Piątek
Sobota 10:00 Uhr Sobota
Niedziela   Poniedziałek

§8 Ochrona małoletnich

1. Zamówień na FloraPrima mogą dokonywać wyłącznie osoby pełnoletnie. Klient zapewnia, że towar zostanie odebrany wyłącznie przez niego, lub przez osobę pełnoletnią do tego uprawnioną. Napole spirytusowe, alkoholowe oraz wyroby tytoniowe dostarczane są wyłącznie osobom powyżej 18 roku życia.

2. Klient zwalnia FloraPrima z roszczeń stron trzecich, które FloraPrima może ponieść w wyniku naruszenia przez Klienta zobowiązań wynikających z punktu 1.


§9 Prawo do zmian

 

Kwiaty są produktami sezonowymi. FloraPrima oferuje możliwość złożenia zamówienia z datą dostawy ustaloną na kilka tygodni lub miesięcy w przyszłości. Z tego względu, w niektórych przypadkach dane kwiaty mogą być niedostępne w dniu dostawy.

W takim przypadku zostaniecie Państwo poinformowani. Udostępnimy także możliwość zmiany zamówienia lub, jeśli takie będzie Państwa życzenie, anulowania zamówienia.

 

Jeśli nie będziemy w stanie skontaktować się z Państwem za pośrednictwem podanych danych kontaktowych, zastrzegamy sobie prawo do jednostronnej zmiany przedmiotu zamówienia w takich przypadkach. Jednocześnie dołożymy starań, by zamówienie po zmianie było jak najbliższe oryginalnie zamówionemu bukietowi. W razie potrzeby dostarczymy kwiaty o wyższej wartości i jakości.


§10. Odstąpienie od Umowy

 

Mają Państwo prawo do odstąpienia od Umowy w terminie czternastu dni bez podania przyczyny.

 

Termin odstąpienia od Umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym Państwo lub osoba trzecia przez Państwa wskazana, niebędąca przewoźnikiem, weszliście w posiadanie towaru.

 

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy poinformować nas (FloraPrima GmbH, Didderser Straße 32, 38176 Wendeburg, Tel. : 48 91 881 38 00, E-mail: info@floraprima.pl) poprzez wyraźne oświadczenie (np. list, faks lub e-mail) o podjęciu decyzji o odstąpieniu od Umowy. Można skorzystać z załączonego wzoru formularza odstąpienia od Umowy, ale nie jest to obowiązkowe.

 

Aby dotrzymać okresu odstąpienia od Umowy, wystarczy, że wyślecie Państwo oświadczenie przed upływem czternastu dni.

 

 

Konsekwencje odstąpienia od Umowy

 

W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy, zwrócimy Państwu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Państwa metody dostawy innej niż najtańsza standardowa dostawa oferowana przez nas). Koszty te zwrócimy bez zbędnej zwłoki i najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez nas powiadomienia o odstąpieniu od niniejszej Umowy. O ile nie uzgodniono inaczej, do zwrotu zostanie wykorzystana ta sama metoda płatności, z jakich korzystali Państwo przy pierwotnej transakcji;  w żadnym wypadku nie zostaną Państwo obciążeni żadnymi opłatami za dokonanie zwrotu. Możemy odmówić zwrotu towarów, dopóki nie otrzymamy ich z powrotem lub dopóki nie udowodnią Państwo, że zwrócili towar, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

 

Produkty prosimy zwrócić lub przekazać nam niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Termin jest dotrzymany, jeśli towar zostanie wysłany przed upływem terminu czternastu dni. Ponoszą Państwo bezpośrednie koszty zwrotu towarów.

 

Za utratę wartości towaru należy zapłacić tylko wtedy, gdy wynika ona z obchodzeniem się z nim w inny sposób niż ten, który jest konieczny do sprawdzenia jakości, cech i funkcjonowania towaru.

 

Wyłączenie prawa do odstąpienia od Umowy

 

Prawo odstąpienia od Umowy nie dotyczy Umów o dostawę towarów, które mogą ulec szybkiemu zepsuciu lub których termin ważności zostałby szybko przekroczony.


§11 Zwroty towaru

 

Zachęcamy do wysłania do nas prośby o zwrot w formie tekstowej. Dzięki temu, będziemy mogli niezwłocznie wysłać dowód opłaty za przesyłkę, którego możecie Państwo użyć do zwrotu towarów do nas bez ponoszenia kosztów dostawy.


§12 Obowiązek płatności z góry / Metody płatności / Konsekwencje niewywiązania się ze zobowiązań / Ocena kredytowa / Zastrzeżenie prawa własności / Zakaz kompensaty

 

Termin płatności

Klient ma obowiązek uregulowania płatności za towar i koszty wysyłki z góry, natychmiast po złożeniu zamówienia.

 

Metody płatności

 Oferujemy naszym Klientom następujące metody płatności: kartą kredytową (VISA, MasterCard, AMERICAN EXPRESS - opłata pobierana jest na drugi dzień po zamówieniu), poleceniem zapłaty (płatność dokonywana jest automatycznie na drugi dzień po zamówieniu), PayPal, przelewem natychmiastowym lub tradycyjnym przelewem bankowym na rachunek bankowy. FloraPrima GmbH może w indywidualnych przypadkach zażądać od klienta wykonania obciążenia zwrotnego i przelewu bankowego. W tym przypadku FloraPrima GmbH ponosi wszelkie koszty.

 

Konsekwencje niewywiązania się ze zobowiązań

 Koszty zwrotu towaru, za który odpowiada klient lub obciążenia zwrotnego ponoszone są przez Klienta. Spółka FloraPrima GmbH ma ponadto prawo do dalszych roszczeń odszkodowawczych. W przypadku bezskutecznego upomnienia ze strony FloraPrima GmbH Spółka dokona cesji wierzytelność na firmę windykacyjną. Klient zgadza się, aby informacje dotyczące płatności zostały przekazane FloraPrima.

 

Zastrzeżenie prawa własności

Towar po dostarczeniu pozostaje własnością Spółki FloraPrima GmbH do momentu uregulowania płatności, na którą składa się cena zakupu i koszt dostawy.

 

Zakaz kompensaty

Potrącenie dokonane przez klienta jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy jego roszczenie jest bezsporne, prawomocne lub gdy postępowanie sądowe jest gotowe do rozstrzygnięcia.


§13 Miejsce jurysdykcji i prawo właściwe

 

Sądem właściwym miejscowo dla zarejestrowanych przedsiębiorstw i osób prawnych jest sąd w Braunschweig, Niemcy. Roszczenia wzajemne między FloraPrima GmbH a osobami prowadzącymi działalność gospodarczą podlegają regulacjom prawnym Republiki Federalnej Niemiec.


§14 Odpowiedzialność

 

FloraPrima GmbH, jej przedstawiciele i osoby trzecie nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne szkody, chyba że powstały one w wyniku rażącego niedbalstwa lub umyślnego naruszenia obowiązków.

Nie dotyczy to zaniedbania obowiązków, których wykonanie ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego wykonania Umowy, a których naruszenie zagraża osiągnięciu celu umowy. W przypadku transakcji między przedsiębiorstwami odpowiedzialność jest dodatkowo ograniczona do szkód typowych dla tego typu transakcji.

Powyższy paragraf nie ma zastosowania do szkód związanych z życiem lub zdrowiem. Odpowiedzialność za produkt wynikająca z odpowiedniej Ustawy pozostaje nienaruszona.


§15 Skargi/rozwiązywanie sporów

Z dniem 15 luty 2016r. Komisja Europejska udostępniła konsumentom platformę do pozasądowego rozstrzygania sporów. Daje to możliwość rozwiązania sporu bez konieczności wchodzenia na drogę sądową za pomocą Internetu. Platforma dostępna jest pod adresem https://ec. europa. eu/consumers/odr/ Prosimy pamiętać, że nie jesteśmy zobowiązaniu do udziału w postępowaniu rozstrzygającym spór przed organem arbitrażowym.

 

Wydruk Ogólnych Warunków Handlowych